Pavel Liprt

Životní motto: Cestuji do dalekých i blízkých míst jako do pohádky, ale za nějaký čas se vždy rád vracím domů zpátky. Vydávám se hledat zajímavá místa tam i sem, nebloudím, stačí jít rovnou za nosem.

Pavel Liprt

Řím poosmnácté – dřevěné divadlo rozebrali herci, kamenné Římané jako stavební materiál

Velké ticho ruší nějaké zvuky. Že by to byl slavný a velký Řím? Potkal jsem se s ním již několikrát ve škole a dodnes mě nepřestal fascinovat.

11.9.2019 v 21:41 | Karma: 20,91 | Přečteno: 1067x | Diskuse| Cestování

Pavel Liprt

Řím posedmnácté a 2.081 let pod nohama (Tiberský ostrov, Ponte Fabricio)

Velké ticho ruší nějaké zvuky. Že by to byl slavný a velký Řím? Potkal jsem se s ním již několikrát ve škole a dodnes mě nepřestal fascinovat.

10.9.2019 v 21:41 | Karma: 20,72 | Přečteno: 1069x | Diskuse| Cestování

Pavel Liprt

Řím pošestnácté a konečně pravý Řím ve čtvrti Trastevere já spatřím

Je pravda, že také čtvrť Trastevere již objevili turisté, ale pořád to tu lze nazvat „opravdovým“ Římem s opravdu zajímavou atmosférou.

10.9.2019 v 12:11 | Karma: 20,52 | Přečteno: 1818x | Diskuse| Cestování

Pavel Liprt

Řím popatnácté a Andělský hrad i most (Castel Sant'Angelo, Ponte Sant'Angelo)

Velké ticho ruší nějaké zvuky. Že by to byl slavný a velký Řím? Potkal jsem se s ním již několikrát ve škole a dodnes mě nepřestal fascinovat.

9.9.2019 v 18:11 | Karma: 20,16 | Přečteno: 1271x | Diskuse| Cestování

Pavel Liprt

Řím počtrnácté a římské, francouzské nebo Španělské schody

Velké ticho ruší nějaké zvuky. Že by to byl slavný a velký Řím? Potkal jsem se s ním již několikrát ve škole a dodnes mě nepřestal fascinovat.

8.9.2019 v 17:19 | Karma: 20,75 | Přečteno: 1138x | Diskuse| Cestování

Pavel Liprt

Řím potřinácté a jedinečný Pantheon

Velké ticho ruší nějaké zvuky. Že by to byl slavný a velký Řím? Potkal jsem se s ním již několikrát ve škole a dodnes mě nepřestal fascinovat.

8.9.2019 v 11:06 | Karma: 21,47 | Přečteno: 1138x | Diskuse| Cestování

Pavel Liprt

Řím podvanácté a Monumento Nazionale a Vittorio Emanuele II

Velké ticho ruší nějaké zvuky. Že by to byl slavný a velký Řím? Potkal jsem se s ním již několikrát ve škole a dodnes mě nepřestal fascinovat.

7.9.2019 v 18:16 | Karma: 20,34 | Přečteno: 1237x | Diskuse| Cestování

Pavel Liprt

Řím pojedenácté a Circus Maximus

Velké ticho ruší nějaké zvuky. Že by to byl slavný a velký Řím? Potkal jsem se s ním již několikrát ve škole a dodnes mě nepřestal fascinovat.

7.9.2019 v 14:40 | Karma: 20,37 | Přečteno: 1113x | Diskuse| Cestování

Pavel Liprt

Řím podesáté a čistota těla i ducha (Caracallovy i Diokleciánovy lázně)

Velké ticho ruší nějaké zvuky. Že by to byl slavný a velký Řím? Potkal jsem se s ním již několikrát ve škole a dodnes mě nepřestal fascinovat.

6.9.2019 v 11:05 | Karma: 20,78 | Přečteno: 1251x | Diskuse| Cestování

Pavel Liprt

Řím podeváté a místo, kde to všechno začalo (Forum Romanum, Via Sacra, Palatin)

Velké ticho ruší nějaké zvuky. Že by to byl slavný a velký Řím? Potkal jsem se s ním již několikrát ve škole a dodnes mě nepřestal fascinovat.

5.9.2019 v 11:20 | Karma: 22,46 | Přečteno: 1265x | Diskuse| Cestování

Pavel Liprt

Řím poosmé a zvyk za všechny prachy (Fontána di Trevi, Piazza Navona, Piazza del Popolo)

Všudypřítomné kašny, jedna kouzelnější než druhá. Voda tryská z lastur tritonů, mušlí, vodních nymf i mořských nestvůr a vytváří na hladině vlnění, víry, bubliny i pěnu.

4.9.2019 v 12:44 | Karma: 20,72 | Přečteno: 1436x | Diskuse| Cestování

Pavel Liprt

Řím posedmé a mnoho krve uvnitř stavby, která nemá obdoby (Koloseum)

Umírali lidé i zvířata. Tolik krve na jeden metr čtverečný asi nikde jinde na světě neproteklo. A lidé se u toho bavili a skandovali. Dívali se na smrt jako v divadle.

3.9.2019 v 11:24 | Karma: 23,10 | Přečteno: 1213x | Diskuse| Cestování

Pavel Liprt

Řím pošesté a kdo žvaní, bude bez ruky (Ústa pravdy - Bocca della verita)

Velké ticho ruší nějaké zvuky. Že by to byl slavný a velký Řím? Potkal jsem se s ním již několikrát ve škole a dodnes mě nepřestal fascinovat.

2.9.2019 v 11:30 | Karma: 20,35 | Přečteno: 1344x | Diskuse| Cestování

Pavel Liprt

Řím popáté a trochu opomíjená, ale úžasná bazilika (Basilica di Santa Maria Maggiore)

Věž nejednoho kostela se tyčí proti nebi jako zdvižený ukazováček a říká: „Nespěchej, zastav se a pojď dovnitř“.

1.9.2019 v 12:34 | Karma: 22,39 | Přečteno: 1366x | Diskuse| Cestování

Pavel Liprt

Řím počtvrté a jedna slavná kaple, ke které vede neslavné putování (Sixtinská kaple)

Velké ticho ruší nějaké zvuky. Že by to byl slavný a velký Řím? Potkal jsem se s ním již několikrát ve škole a dodnes mě nepřestal fascinovat.

31.8.2019 v 11:26 | Karma: 20,52 | Přečteno: 1169x | Diskuse| Cestování

Pavel Liprt

Řím potřetí a jedna slavná bazilika (Bazilika svatého Petra - Basilica di San Pietro)

Velké ticho ruší nějaké zvuky. Že by to byl slavný a velký Řím? Potkal jsem se s ním již několikrát ve škole a dodnes mě nepřestal fascinovat.

30.8.2019 v 11:04 | Karma: 21,24 | Přečteno: 1813x | Diskuse| Cestování

Pavel Liprt

Řím podruhé a jedno slavné náměstí kousek za hranicemi (nám. sv. Petra- Piazza San Pietro)

Velké ticho ruší nějaké zvuky. Že by to byl slavný a velký Řím? Potkal jsem se s ním již několikrát ve škole a dodnes mě nepřestal fascinovat.

29.8.2019 v 9:58 | Karma: 21,43 | Přečteno: 1137x | Diskuse| Cestování

Pavel Liprt

Řím poprvé a moji průvodci po něm - Abbot Luigi, Pasquino, Madama Lucrezia a Babuin

Velké ticho ruší nějaké zvuky. Že by to byl slavný a velký Řím? Potkal jsem se s ním již několikrát ve škole a dodnes mě nepřestal fascinovat.

28.8.2019 v 10:26 | Karma: 22,31 | Přečteno: 1106x | Diskuse| Cestování