Dodnes po této působivé a velkorysé stavbě jezdí mašinky (myslím, že to je na trať Tábor – Bechyně). Most je dlouhý 174 metrů a pne se 20 metrů nad hladinou řeky Lužnice. Stavba je tvořena dvěma kamennými mostními opěrami a jedním mostním pilířem. Mezi nimi jsou dvě pole příhradových ocelových nosníků s obloukovou dolní pásnicí, parabolickým tvarem.
Železniční most byl postaven přes řeku Lužnici na okraji města Tábor mostárnou bratří Prášilů z Prahy roku 1902 a je dle mého názoru ukázkou vynikající řemeslné i technické úrovně stavebně montážních prací na počátku 20. století.
Osobně jsem se k tomuto mostu zašel podívat několikrát, jelikož je to dle mého názoru velmi zajímavá a působivá stavba. A právem je od roku 1958 památkově chráněna.
V Táboře a okolí mě zaujala ještě tato místa:
Kamenný most přes Tismenický potok, který se mnou nechtěl mluvit:
https://pavelliprt.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=759766
Pětaosmdesátiletý oslavenec ve městě Tábor, který poznal Švehlu i Sokolovo:
https://pavelliprt.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=759889
Klokotá voda nebo roste klokočí nedaleko Tábora:
https://pavelliprt.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=760861
*
Na Moravě u Ivančic jsem si důkladně prohlížel také jeden zajímavý most: https://pavelliprt.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=498483
*
Železniční viadukt přes údolí Kocour v Žampachu nedaleko města Jílové u Prahy má také své kouzlo:
https://pavelliprt.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=754579