Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Fasadeus Baumit a prohibice špatné nálady

Probouzím se v hotelu, ležím na posteli a přemýšlím, kde jsem se tady vzal, co tu dělám. Netuším. Před sebou vidím nápis timuaB. Něco mi to říká.

„Copak se děje miláčku, že sebou nad ránem házíš, vykřikuješ ze spaní a vzbudil jsi se takový zpocený?“

„Promiň, ale zdálo se mi něco divného,“ říkám ještě se zavřenýma očima.

„Už jsem se lekla, že tě něco bolí,“ oddychla si Pavlínka.

„Ty si z toho děláš legraci, ale já měl sen o tom, že jsem včera dostal cenu za fasádu roku,“ říkám nejistě, jelikož tlak v mé hlavě i břiše není zrovna malý.

Pootevřeným oknem vniká dovnitř čerstvý vzduch, ale nepomáhá to. Ach, uf, hlava mi asi brzy praskne. Bum, bum, do spánků mi buší permoníci. Opatrně se pohybuji a snažím se je přesvědčit, aby toho nechali a šli raději někam opravovat fasádu.

„Kde to jsem?“ pokládám velice důležitou otázku své ženě.

„No tak popořádku. Jsme v České republice, v Praze, kousek od Fóra Karlín, kde jsi včera opravdu převzal cenu Fasáda roku. Tak nyní už víš, kde jsi a mohl bys pomalu vstávat.“

 

„Co? Jak, prosím?“ trhl jsem sebou, až jsem málem spadl z postele. Pokouším si vybavit detaily včerejšího večera, ale mé vzpomínky nejsou o moc lepší než chabý signál WI-FI v hotelovém pokoji.

„Přejedl jsem se včera nebo přepil?“ ptám se Fasadea, který na mě kouká z nočního stolku. Na rozdíl ode mě je mu hej. Nemusel ochutnávat všechny ty dobroty, skotský uzený losos, konfitovaný anglický roastbeef, rakouský karé speck, kachní marinované masíčko, tygří krevetky nebo jemně zauzenou sušenou pečeni a zapíjet to vínem, pivem a kořalkou.

„Ano,“ říkám, když zaostřím zrak a spatřím rozmazaně svoji ženu.

„Ty moc dobře víš, že jsem se chtěla zeptat, zda jsi to musel míchat dohromady?“

„Za to může on. Fasadeus, Fasadeus, .. takové ušlechtilé jméno a … Budu mu za trest říkat Baumiťák,“ svádím to na sošku, kterou beru do rukou. S otázkou se však obracím na svou ženu: „Tu cenu mi opravdu předával Don Corleone nebo snad sám Al Capone?“

„Ne miláčku, to byl pan architekt, předseda poroty.“

„Když ne Baumiťák, tak za všechno mohou pořadatelé,“ snažím se přesvědčit svou drahou polovičku o mé nevině a beru do rukou noviny.

„Jezte, pijte, nevíte, kdy přijde šťára,“ zhluboka jsem se nadechl a ukazuji na jeden nadpis, čímž se snažím dát na vědomí, že jsem jenom poslouchal. A hned dodávám: „A také slibovali prohibici! Jak jsem mohl vědět, že v těch skleničkách bude skutečný alkohol.“

„Prohibici ano, ale prohibici dobré nálady,“ opravuje mě ženuška: „A myslím, že se jim to podařilo. Byl to úžasný večer.“

*

„To máš pravdu. Sice některé detaily včerejšího famózního dýchánku jsou pro mne obestřeny rouškou tajemství, ale jedno vím určitě. Nejenom na podiu nám to spolu slušelo.“

 

Video z předávání ceny

---------------------------------------------------------------

Poznámka pod čarou:

Název společnosti, která mě pozvala na tento báječný večer a od které jsem obdržel cenu, nemohu uvést, jelikož by mi článek zakázali pro nepovolenou reklamu. Ale kdo tam byl, pochopí. A kdo by chtěl něco takového zažít, tak rada je velice jednoduchá. Stačí udělat nějakou hezkou fasádu, k tomu přidat trochu štěstí a třeba se to za dva roky podaří.

Autor: Pavel Liprt | neděle 30.4.2023 20:31 | karma článku: 16,76 | přečteno: 3382x
  • Další články autora

Pavel Liprt

Středověká Černá Hora, barokní lipová alej a Oborský rybník bez ryb a vodníka

Konec alejí a vodníků v Česku? Doufám, že ne. Jedno krásné stromořadí jsem spatřil nedávno na hrázi rybníka v Černé hoře. Vodníka jsem tam ale nepotkal. Asi byl v pivovaře. Ta jejich „hořká 11“ je totiž opravdu lahůdka.

7.4.2024 v 13:10 | Karma: 13,32 | Přečteno: 420x | Diskuse| Cestování

Pavel Liprt

Jan Svatopluk Presl a česky mluvící přírodopis

Jan Svatopluk Presl a nebesík, luník nebo kostík. To je ukázka názvů, které se nakonec neujaly. Avšak podstatně větší z odborného názvosloví přírodovědy, které vymyslel, se používá dodnes.

6.4.2024 v 9:08 | Karma: 14,70 | Přečteno: 437x | Diskuse| Společnost

Pavel Liprt

Nigromons – komorník Matouš, podkomoří Apard a Černé moře

V kopcovité lesnaté krajině na rozhraní Českomoravské a Drahanské vrchoviny jsme objevili městečko Nigromons. Samozřejmě jsme nebyli první, komu se podařilo spatřit Černou Horu. Někdo musel přeci založit zdejší pivovar.

2.4.2024 v 11:19 | Karma: 14,78 | Přečteno: 477x | Diskuse| Cestování

Pavel Liprt

Smutný koncert před 50 lety (Plastic People Of The Universe , DG 307)

Dne 30.3. roku 1974 se měl v sále restaurace Na Americe v obci Rudolfov nedaleko Českých Budějovic uskutečnit koncert skupin Adept, Plastic People Of The Universe a DG 307.

30.3.2024 v 17:04 | Karma: 19,82 | Přečteno: 766x | Diskuse| Společnost

Pavel Liprt

Narozeninová ženuška má

Narozeninový věk se přece u dámy neříká, to bych byl opravdu hrozný nešika, můžete však snadno vyčíst z této básně, že je mi s mojí ženou už mnoho let krásně.

26.3.2024 v 11:07 | Karma: 15,64 | Přečteno: 844x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Pro mírové rozhovory s Ukrajinou nejsou důvody, řekl Kreml. Jednat odmítá i Kyjev

27. dubna 2024  11:45,  aktualizováno  12:14

V současné době neexistují důvody pro mírové rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou, protože Kyjev...

KOMENTÁŘ: Jako figurky na šachovnici StB. Akce Skaut byla obří past na odboj

27. dubna 2024

Premium Odboj, nebo provokace? Před pětasedmdesáti lety, v dubnu roku 1949, vrcholila u nás akce Skaut,...

Sociální nůžky se rozevírají. Češi chudnou, ač pracují, říká antropoložka

27. dubna 2024

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 45 573 korun hrubého, vypočítala Platforma pro...

Precheza dostala novou pokutu za únik oxidu siřičitého, má zaplatit půl milionu

27. dubna 2024  11:27

Přerovská chemička Precheza dostala za únik oxidu siřičitého do ovzduší v říjnu 2014 od České...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč

  • Počet článků 487
  • Celková karma 15,24
  • Průměrná čtenost 1870x
Životní motto: Cestuji do dalekých i blízkých míst jako do pohádky, ale za nějaký čas se vždy rád vracím domů zpátky. Vydávám se hledat zajímavá místa tam i sem, nebloudím, stačí jít rovnou za nosem.