Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jdi do sebe

Nedávno mi jeden člověk řekl, abych už konečně šel do sebe. No jo, to se jednoduše řekne: „JDI DO SEBE!“, ale jak s takovou, určitě dobře míněnou radou naložit. 

Jsem člověk, který rád cestuje, putuje, prostě pořád někam chodí. Když se chystám na výlet do přírody, tak si zjistím potřebné informace a nezabloudím. Většinou. Také návštěvu města či nějaké pamětihodnosti zvládám bez problémů. Občas jdu pěšky, jindy jedu autem či jiným dopravním prostředkem. Sleduji turistické značky a dopravní značení, otevírám mapy a chytré knihy, odkud čerpám potřebné informace. A tudíž vím, kam jdu a většinou tam také dojdu.

 

Ale když mám nyní jít DO SEBE, tak váhám a hlavou se mi honí otázky: „Byl už jsem tam někdy? Je ta cesta vůbec značená, jsou na ní nějaké ukazatele nebo půjdu instinktivně a po čichu? Dostanu se tam po svých nebo pojedu vlakem či autobusem. Bude to dlouhý pochod či cesta krátká, náročný výlet nebo jednoduchá procházka. Mám jít sám nebo vzít někoho s sebou. Zvládnu to bez cizí pomoci nebo mám shánět průvodce či požádat o radu cestovní kancelář.“

 

Určitě se však na takovou cestu těším, jelikož si vzpomínám, že Konfucius kdysi řekl: „I když lidé nevědí, co je dobro, mají ho v sobě.“ Tudíž by mě tam nemuselo čekat nic špatného. Když už začínám mít ve všem jasno, tak si uvědomím, že bych měl dát dopředu vědět, kdy přijdu a že se k sobě vlastně vůbec chystám. Slušelo by se to, co kdybych přišel nevhod. Mé JÁ nemusí být na takovou vzácnou návštěvu třeba připraveno?

 

A otázky stále přibývají: „Existují nějaká společenská pravidla, jak se obléct a co si vzít s sebou na cestu DO SEBE? A co nějaký dárek – květinu, láhev vína?“

 

Jako zkušený cestovatel bych si s tím měl poradit, ale přeci mi něco vrtá hlavou: „Když už se tedy vydám na cestu, jak se dozím, že jsem na tom správném místě – V SOBĚ. Oznámí mi to někdo? Možná to ani nezpozoruji a budu bezradně bloudit a čekat na pomoc. Co když půjdu pomalu a moje JÁ mi uteče?“

 

Tolik nejasností jsem snad ještě před žádnou cestou neřešil. A tak to nakonec vypadá, že nikam nepůjdu a zůstanu takový, jaký jsem a tam, kde jsem. Až mi zase někdo bude radit, abych šel do sebe, tak se ho budu muset zeptat, jak je na tom on, zda již tu cestu absolvoval. A možná budu chytřejší.

Autor: Pavel Liprt | neděle 2.4.2017 15:39 | karma článku: 36,40 | přečteno: 1358x
  • Další články autora

Pavel Liprt

Středověká Černá Hora, barokní lipová alej a Oborský rybník bez ryb a vodníka

Konec alejí a vodníků v Česku? Doufám, že ne. Jedno krásné stromořadí jsem spatřil nedávno na hrázi rybníka v Černé hoře. Vodníka jsem tam ale nepotkal. Asi byl v pivovaře. Ta jejich „hořká 11“ je totiž opravdu lahůdka.

7.4.2024 v 13:10 | Karma: 13,32 | Přečteno: 420x | Diskuse| Cestování

Pavel Liprt

Jan Svatopluk Presl a česky mluvící přírodopis

Jan Svatopluk Presl a nebesík, luník nebo kostík. To je ukázka názvů, které se nakonec neujaly. Avšak podstatně větší z odborného názvosloví přírodovědy, které vymyslel, se používá dodnes.

6.4.2024 v 9:08 | Karma: 14,70 | Přečteno: 437x | Diskuse| Společnost

Pavel Liprt

Nigromons – komorník Matouš, podkomoří Apard a Černé moře

V kopcovité lesnaté krajině na rozhraní Českomoravské a Drahanské vrchoviny jsme objevili městečko Nigromons. Samozřejmě jsme nebyli první, komu se podařilo spatřit Černou Horu. Někdo musel přeci založit zdejší pivovar.

2.4.2024 v 11:19 | Karma: 14,78 | Přečteno: 477x | Diskuse| Cestování

Pavel Liprt

Smutný koncert před 50 lety (Plastic People Of The Universe , DG 307)

Dne 30.3. roku 1974 se měl v sále restaurace Na Americe v obci Rudolfov nedaleko Českých Budějovic uskutečnit koncert skupin Adept, Plastic People Of The Universe a DG 307.

30.3.2024 v 17:04 | Karma: 19,62 | Přečteno: 763x | Diskuse| Společnost

Pavel Liprt

Narozeninová ženuška má

Narozeninový věk se přece u dámy neříká, to bych byl opravdu hrozný nešika, můžete však snadno vyčíst z této básně, že je mi s mojí ženou už mnoho let krásně.

26.3.2024 v 11:07 | Karma: 15,64 | Přečteno: 844x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  16:50

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Prodej rodinného domu, 186 m2, Bystřice nad Pernštejnem
Prodej rodinného domu, 186 m2, Bystřice nad Pernštejnem

Koželužská, Bystřice nad Pernštejnem, okres Žďár nad Sázavou
3 800 000 Kč

  • Počet článků 487
  • Celková karma 15,22
  • Průměrná čtenost 1870x
Životní motto: Cestuji do dalekých i blízkých míst jako do pohádky, ale za nějaký čas se vždy rád vracím domů zpátky. Vydávám se hledat zajímavá místa tam i sem, nebloudím, stačí jít rovnou za nosem.