Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pražské Jezulátko jsem viděla i v likérce nad Benikasimem. ;-)

Bylo to v klášteře karmelitánů.

0 0
možnosti
Foto

Ještě jednu zvláštnost má tenhle malostranský chrám. Jedná se patrně o jediný kostel v Praze, který nemá oltář otočený na východ, ale na západ. Byl tak prý postaven kvůli komplikovanému přístupu z druhé strany (?), jistě to nevím. V každém případě je to mezi sakrálními stavbami velmi neobvyklé.

3 0
možnosti

Zajímavá informace. Já jsem kostel navštívil jenom jednou a patrně jsem si nevšiml orientace kostela, jelikož jsem se soustředil na Jezulátko, ale nedávno jsem se bavil se známým a říkal jsem, že bych měl sledovat, které kostely neodpovídají klasické křesťanské orientaci, od východu na západ. Člověk vstupující do kostela na jitřní mšinechává temnotu za sebou. (světlo je ráno nad oltářem, v podvečerosvětlují prostor kostela sluneční paprsky přicházející hlavním vchodem).

3 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS