Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Ještě stále se těží uran u Mrtvého moře? Viz informace v týdeníku Jeune Afrique (červenec 1967)

0 0
možnosti

Já jsem o tom nikde nečetl.

1 0
možnosti
Foto

K40a92r57e13l 23C18a91c82h

9. 3. 2019 15:25

Nechali jsme se v květnu v r. 1978 chvíli takto unášet vodou Mrtvého moře z Jordánské strany. Tehdy mělo hladinu o pěkných pár metrů výše. Voda ale byla stejně příšerně slaná. Vál čerstvý horký vítr a za chvíli nás začala pálit kůže kolem krku. Tak rychle z vody ven. A hned k nějakým sprchám. Byly tam jen jedny - muži ženy dohromady, protože ve druhých sprchách voda netekla. Poslal jsem tedy naše dámy galantně napřed. Sám jsem čekal venku a sůl na mně začala vytvářet díky slunci a horkému větru velmi brzy nepříjemnou krustu. Volám - dělejte ženské - já to už nevydržím. Dámy na to : To nejde umejt! Tak pojď taky, ať tam nechcípneš. Když jsme se tedy myli od soli všichni dohromady, přišel do sprch jakýsi tlustý černoch a začal od nás vybírat poplatek za sladkou vodu. Tak nevím. Ale krom toho, že je to rarita, tak to nebyl žádný šlágr. Jsou lepší a příjemnější věci na světě.

1 0
možnosti

Děkuji za doplnění. Souhlasím, že by tam nemusel jezdit člověk každý den, ale když už je jednou v Izraeli, tak Mrtvé moře musí okusit.

0 0
možnosti
  • Počet článků 487
  • Celková karma 15,74
  • Průměrná čtenost 1870x
Životní motto: Cestuji do dalekých i blízkých míst jako do pohádky, ale za nějaký čas se vždy rád vracím domů zpátky. Vydávám se hledat zajímavá místa tam i sem, nebloudím, stačí jít rovnou za nosem.