Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pochybuji, že by Vám zmíněné obecní úřady uměly odpovědět. To spíš třeboňský státní archiv.

Domnívám se ale, že správný název městyse, který jste navštívil, je Borotín. Ten založili Vítkovci, kteří se původně psali z Borotína.

Historik Roman Cikhart ve své publikaci z roku 1948 mj. zmiňuje, že na hradě Borotín, který je od třicetileté války v troskách, "seděl jeden z hejtmanů táborských Mikuláš z Landštejna, odjinud z Borotína."

Z Borotína pocházel i mistr Jan Borotín, obhájce kompaktát a další horlivý husitský kazatel Lupáč z Borotína.

Výraz Borutín se objevuje až mnohem později, v rytířském titulu s predikátem "Borutín", který v roce 1865 získal Ludvík Karel Nádherný.

0 0
možnosti

Děkuji moc. Pro obec nebo hrad jsem nikde neviděl název s "u", jenom vždy Borotín. Zato šlechtický rod je psán všude pouze z Borutína. Vzhledem k tomu, že vlastnili v Chotovinách zámek a mají tam hrobku, tak jsem si říkal, že by něco mohli vědět. Vypadá to, že ani to, co napsal níže pan Horner nebude to pravé. Starosta obce Bohutín mi napsal, že to slyší poprvé.

0 0
možnosti
Foto

R^Zajímavé a hororovité:-)

0 0
možnosti

Nádherní pocházejí z Bohutína u Příbrami, Borutín je starší znění dnešního názvu Bohutín. jejich prapředek, jak traduje jejich rodinná pověst, byl mlynářem v Bohutíně (Borutíně). Nicméně jsem zvědav, co vám odpoví onen úřad ;-D

0 0
možnosti

Děkuji moc. Je zajímavá ta shoda. Myslím to, že patrně vlastnili také po určitou dobu Borotín.

Jsem také zvědavý, zda mi alespoň z jednoho úřadu odpoví.

0 0
možnosti
Foto

Pavle, pěknéR^ I u nás je vesnička Borotín, u Boskovic (Malá Haná);-)

0 0
možnosti

Děkuji, tam jsem ještě nebyl. Mám co dohánět.

0 0
možnosti

Pěkné. K tomu názvu - já třeba pocházím z vesnice na východě Prahy - Kyje. Dnes už součást "matičky". Kdysi ale měly název - Keje. Není to obdobné ...

0 0
možnosti

A vedlejší pražská čtvrť - Hloubětín, dříve Hloupětín. Bydleli tam prý hloupí:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 487
  • Celková karma 15,24
  • Průměrná čtenost 1870x
Životní motto: Cestuji do dalekých i blízkých míst jako do pohádky, ale za nějaký čas se vždy rád vracím domů zpátky. Vydávám se hledat zajímavá místa tam i sem, nebloudím, stačí jít rovnou za nosem.