Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Před 30 léty jsem byl služebně v USA s Němci. Když jsme platili ubytování, vyndal jsem dolary. Němec se při pohledu doslova zhrozil, dolary si ode mne vzal a zaplatil za mne kartou. Pak mi vysvětlil, že kdo platí kartou je podezřelý, že hotovost někomu ukradl a kdo hotovost bere je v podezření, že okrádá stát na daních.

0 0
možnosti

Tak uvidíme jestli se projeví "neviditelná ruka trhu". Podle všech pravidel by měly banky a provozovatelé platebních karet časem zjistit, že jim s ubývajícími platbami kartou klesají zisky a měly by tedy snížit poplatky.

0 0
možnosti
Foto

Pamatuju si jak jsem před několika lety v německém Lidlu kartou nezaplatil, protože brali jen nějaké jejich regionální a musel jsem obětovat lahev vína, protože jsem tolik hotovosti na celý nákup neměl.

Nebo jsem byl v Bad Füssingu kde jsou troje termály a ve dvou karty berou a ve třetích ne a když jsme do nich šli já zrovna zapomněl peněženku v penzionu.

0 0
možnosti
LV

V Paříži v menších obchodech je zcela běžné, že přijímají platby kartou až od 10 EUR. Poplatky.

0 0
možnosti
PL

To bych pochopil, ale já zmiňuji případy, kdy nepřijímají vůbec žádné platby kartou bez ohledu na výši útraty.

0 0
možnosti

Vida, i u těch, k nimž máme vzhlížet jako k etalonům pokroku a poctivosti, se vyvine potřeba hotovosti mimo dohled finančního velkého bratra. Čímpa to asi bude? Nenažraností bank? Nenažraností státního aparátu? Kombinací obého? Bingo! Minimálně v celé Evropě je to stejné. Časem může býti nejjistějším způsobem výměnný obchod cibuli a česnek za slepice, mrkev za brambory.

7 0
možnosti
PL

Kromě Norska, tam je naopak člověk podivín, když chce platit v hotovosti

0 0
možnosti
JV

Žiji ve Švédsku a pracovně i cestuji, zejména po Skandinávii. Drobné částky malé firmy nerady přijímají platebním terminálem, zřejmě mají větší poplatek bance nežli užitek.

3 0
možnosti
PP

P74a55v73e17l 49P43o54n86e60c

25. 2. 2024 18:42

Podobně to funguje i v mnoha našich restaurací. Když se ale větší skupina hostů chystá k odchodu k odchodu kvůli chybějící hotovostí, číšník občas překvapí prohlášením, že by ta platba kartou možná přeci jen šla. Jistě to byly čistě technické důvody ;-).

0 0
možnosti
  • Počet článků 487
  • Celková karma 15,24
  • Průměrná čtenost 1870x
Životní motto: Cestuji do dalekých i blízkých míst jako do pohádky, ale za nějaký čas se vždy rád vracím domů zpátky. Vydávám se hledat zajímavá místa tam i sem, nebloudím, stačí jít rovnou za nosem.