Návštěva zubní ordinace

Když potřebuji opravit boty, tak nejdu ke kováři. Což o to, kovář je určitě šikovný člověk, ale boty, to není jeho obor. S botami proto půjdu k ševci. A když budu chtít koupit chléb, nepůjdu k řezníkovi, ale k pekaři.

Teď by mohl někdo namítnout, kam se obrátím, když budu chtít vědět odpověď na nějakou složitější otázku. „Zeptám se pánaboha nebo si vystačím se svými myšlenkami a úvahami?“

„Ani jedno, ani druhé,“ odpovím. „Obrátím se opět na odborníka.“

Znám sice jen jednoho, respektive jednu, ale to stačí. Není to Boží Syn, nýbrž moje žena. Ona ví totiž všechno. Přišla patrně z jiného světa. Ostatně běžnou pozemskou dámu bych ani o ruku nepožádal. A také mi slibuje, jako Bůh některým lidem, že když budu hodný, přijdu do nebe, ale já již čtyřiadvacet let v manželském nebi pobývám.

A mám zuby. Na tom by asi nebylo nic divného, kdybych se šíleně nebál návštěvy zubní ordinace. Již nějakou dobu vím, že nemám svůj chrup pro rozdávání veselých úsměvů, nýbrž abych se mohl do něčeho zakousnout. Pravda, občas bych také někoho zakousl, ale nevím, koho by to víc bolelo.

Navštěvuji sice velice šikovného pana doktora, ale to nemění nic na situaci, že mě k návštěvě ordinace musí moje žena vždy nutit. Snažím se to sice všemožně odkládat, například se slovy: „až po Novém roce“.

No a teď přišla opět ta chvíle, kdy jsem se nedobrovolně vydal na oddělení stomatologie. Byl jsem totiž objednán a má ženuška to odmítala zrušit. Nepomohly moje prosby, nebyl nic platný ani argument, že jsem se špatně vyspal, jelikož mi pan zubař lezl celou noc do snu.

Malá, vysoká čekárna. Bez okna. Jakoby chtěl stísněný prostor člověka připravit na to, co ho čeká a nemine. Přešlapuji na místě, sedám si a zase vstávám. Nemám rád čekárny. Připadám si tady jako v cele, kde trávím poslední chvilky před vykonáním rozsudku.

Jen se otevřely dveře a ozvalo moje jméno, tak jsem zavřel oči a skoro poslepu se nechávám odvádět do ordinace, kde jsem se svalil na křeslo, které z toho zasténalo. Věděl jsem, že budou následovat minuty napětí a strachu.

V tom se mě dotkly božské ruce a já otevřel oči. Cítil jsem se jako v sedmém nebi. Na stomatologii přišla nová paní doktorka. Mladá a krásná. S úsměvem na své andělské tváři se nade mne naklonila a já se koukám, kam by se slušný člověk dívat neměl. A představuji si, nač by slušný člověk ani pomyslet neměl. Pravda, trochu mi v tu chvíli vadí v ordinaci přítomnost zdravotní sestry. Nezpochybňuji, že je zde užitečná a její role je nezastupitelná. I když třeba moje žena by byla schopná v tuto chvíli mi dát lokální anestézii místo ní, kdyby věděla, na co myslím. Stačila by k tomu jedna přesně mířená rána.

Paní doktorka se chová jistě a laskavě. Pracuje jemně a hovoří skoro omluvně, když se dotkne mých zubů. V duchu si představuji, že na křesle trávím s radostí celý den. Vypadá to, že se začnu na návštěvy stomatologické ordinace těšit.

„Budeme vrtat jeden zoubek!“, přerušil mé romantické představy jasný hlas doktora, který mě vrátil zpět do reality. A já opět skoro omdlévám. Zavírám oči a už se těším domů na svoji krásnou ženu a na naši blížící se společnou dovolenou. Bez šikovného pana zubaře i bez krásné paní zubařky.

  

 

Ještě několikrát jsem se pokusil napsat povídku nebo něco, co by se tomu mělo podobat:

Jeden letní den jako pohádce: http://pavelliprt.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=473642

Oslava narozenin: http://pavelliprt.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=473645

Letní procházka městem: http://pavelliprt.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=473649

Běžecká zpověď: http://pavelliprt.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=548329

Diplomová práce:http://pavelliprt.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=474655

 

Autor: Pavel Liprt | pondělí 24.8.2015 16:36 | karma článku: 35,09 | přečteno: 2395x
  • Další články autora

Pavel Liprt

Středověká Černá Hora, barokní lipová alej a Oborský rybník bez ryb a vodníka

Konec alejí a vodníků v Česku? Doufám, že ne. Jedno krásné stromořadí jsem spatřil nedávno na hrázi rybníka v Černé hoře. Vodníka jsem tam ale nepotkal. Asi byl v pivovaře. Ta jejich „hořká 11“ je totiž opravdu lahůdka.

7.4.2024 v 13:10 | Karma: 13,32 | Přečteno: 420x | Diskuse| Cestování

Pavel Liprt

Jan Svatopluk Presl a česky mluvící přírodopis

Jan Svatopluk Presl a nebesík, luník nebo kostík. To je ukázka názvů, které se nakonec neujaly. Avšak podstatně větší z odborného názvosloví přírodovědy, které vymyslel, se používá dodnes.

6.4.2024 v 9:08 | Karma: 14,70 | Přečteno: 437x | Diskuse| Společnost

Pavel Liprt

Nigromons – komorník Matouš, podkomoří Apard a Černé moře

V kopcovité lesnaté krajině na rozhraní Českomoravské a Drahanské vrchoviny jsme objevili městečko Nigromons. Samozřejmě jsme nebyli první, komu se podařilo spatřit Černou Horu. Někdo musel přeci založit zdejší pivovar.

2.4.2024 v 11:19 | Karma: 14,78 | Přečteno: 477x | Diskuse| Cestování

Pavel Liprt

Smutný koncert před 50 lety (Plastic People Of The Universe , DG 307)

Dne 30.3. roku 1974 se měl v sále restaurace Na Americe v obci Rudolfov nedaleko Českých Budějovic uskutečnit koncert skupin Adept, Plastic People Of The Universe a DG 307.

30.3.2024 v 17:04 | Karma: 19,62 | Přečteno: 764x | Diskuse| Společnost

Pavel Liprt

Narozeninová ženuška má

Narozeninový věk se přece u dámy neříká, to bych byl opravdu hrozný nešika, můžete však snadno vyčíst z této básně, že je mi s mojí ženou už mnoho let krásně.

26.3.2024 v 11:07 | Karma: 15,64 | Přečteno: 844x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 487
  • Celková karma 15,22
  • Průměrná čtenost 1870x
Životní motto: Cestuji do dalekých i blízkých míst jako do pohádky, ale za nějaký čas se vždy rád vracím domů zpátky. Vydávám se hledat zajímavá místa tam i sem, nebloudím, stačí jít rovnou za nosem.