Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Třicet let aneb perlový je dneska svět

Roztrhané džíny, staré sandály, nevinné dýchánky i bujaré oslavy, z očí mi někdy koukaly skandály, celý můj člověk byl občas bolavý.

Najednou se však objevila princezna ukrytá v trní,

a rozhodla se, že mi nejedno tajné přání splní.

Já však chtěl něco víc než její duši,

nádech léta, vůně sena, kouzlo lásky,

i když možná řeknete, že se to nesluší.

nehledali jsme odpovědi na nevyřčené otázky.

Samozřejmě jsem říkal radostně, že to vůbec neva,

když mi ta krásná slečna řekla, že jsem z ní udělal maminku,

nejprve na mě šly chmurné myšlenky zprava i zleva,

poté jsem vypil velký rum a ona si dala malou rumovou pralinku.

Zprvu mi smíchu nebylo, pak už jsem zpíval la, la, la,

a má náklonost k ní však rostla jako popínavý břečťan,

když mi pak Pavlínka termín svatby do ucha šeptala,

já se tuze radoval, jaký ze mě bude svatebčan.

*

A tak jsem 18. dubna 1992 této báječné dámě,

nabídl v kutnohorské obřadní síni rámě.

Řekl jsem ANO a ocitl se v manželské krajině,

po boku jsem měl krásný leknín na její hladině.

Počítáte správně, dnes je to třicet let,

to už stojí za to, nějaký veršík vymyslet.

Ve 13 hodin a možná minut pět,

promění se v perlový náš svět.

Nejenom o letošních Velikonocích,

ladně se houpe ta dáma v bocích.

Jako tenkrát, stále je kouzelná i dnes,

v krásných šatech, ale ještě více bez.

*

V minulých letech jsem již něco napsal pro svou ženušku k našemu výročí či jejím narozeninám:

https://pavelliprt.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=748293

https://pavelliprt.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=706393

https://pavelliprt.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=709812

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Pavel Liprt | pondělí 18.4.2022 9:19 | karma článku: 20,17 | přečteno: 1098x
  • Další články autora

Pavel Liprt

Středověká Černá Hora, barokní lipová alej a Oborský rybník bez ryb a vodníka

Konec alejí a vodníků v Česku? Doufám, že ne. Jedno krásné stromořadí jsem spatřil nedávno na hrázi rybníka v Černé hoře. Vodníka jsem tam ale nepotkal. Asi byl v pivovaře. Ta jejich „hořká 11“ je totiž opravdu lahůdka.

7.4.2024 v 13:10 | Karma: 13,32 | Přečteno: 454x | Diskuse| Cestování

Pavel Liprt

Jan Svatopluk Presl a česky mluvící přírodopis

Jan Svatopluk Presl a nebesík, luník nebo kostík. To je ukázka názvů, které se nakonec neujaly. Avšak podstatně větší z odborného názvosloví přírodovědy, které vymyslel, se používá dodnes.

6.4.2024 v 9:08 | Karma: 14,70 | Přečteno: 460x | Diskuse| Společnost

Pavel Liprt

Nigromons – komorník Matouš, podkomoří Apard a Černé moře

V kopcovité lesnaté krajině na rozhraní Českomoravské a Drahanské vrchoviny jsme objevili městečko Nigromons. Samozřejmě jsme nebyli první, komu se podařilo spatřit Černou Horu. Někdo musel přeci založit zdejší pivovar.

2.4.2024 v 11:19 | Karma: 14,78 | Přečteno: 504x | Diskuse| Cestování

Pavel Liprt

Smutný koncert před 50 lety (Plastic People Of The Universe , DG 307)

Dne 30.3. roku 1974 se měl v sále restaurace Na Americe v obci Rudolfov nedaleko Českých Budějovic uskutečnit koncert skupin Adept, Plastic People Of The Universe a DG 307.

30.3.2024 v 17:04 | Karma: 19,82 | Přečteno: 836x | Diskuse| Společnost

Pavel Liprt

Narozeninová ženuška má

Narozeninový věk se přece u dámy neříká, to bych byl opravdu hrozný nešika, můžete však snadno vyčíst z této básně, že je mi s mojí ženou už mnoho let krásně.

26.3.2024 v 11:07 | Karma: 15,70 | Přečteno: 977x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Čína je pilířem nového světového řádu, řekl Orbán a kývl na její mírový plán

9. května 2024  20:05

Čína je jedním z pilířů nového světového řádu a Maďarsko podporuje její mírový plán pro Ukrajinu,...

ANO chce odložit korespondenční volbu na dobu po volbách v příštím roce

9. května 2024  5:15,  aktualizováno  20:05

Přímý přenos Poslanci se přou o zavedení korespondenční volby pro české občany v zahraničí. Sněmovnu opět...

Za nové zuby si připlatíme, mnozí zubní technici skončí. Na vině je nařízení EU

9. května 2024

Premium Zubní techniky ohrožuje nová legislativa. U každé zubní náhrady by teď měli plnit stejné povinnosti...

V Rakousku zemřel 54 letý Čech, po vypadnutí z kajaku zemřel v nemocnici

9. května 2024  19:59

Při jízdě na kajaku dnes u rakouské obce Weissenbach am Attersee zemřel 54letý Čech. Zkušený...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 487
  • Celková karma 15,47
  • Průměrná čtenost 1870x
Životní motto: Cestuji do dalekých i blízkých míst jako do pohádky, ale za nějaký čas se vždy rád vracím domů zpátky. Vydávám se hledat zajímavá místa tam i sem, nebloudím, stačí jít rovnou za nosem.